Wymiana rolki odwracajacej pasek alternatora w silnikach 1,2 AZQ, BME, BMD

     Gdy po uruchomieniu silnika słychać hałas (piszczenie) może to oznaczać uszkodzenie rolki odwracajacej pas napędu alternatora. Otwieramy wtedy pokrywę silnika i upewniamy się osłuchując z którego miejsca dochodzi piszczenie. Jeśli wiemy już że jest to rolka odwracająca w łatwy sposób sami możemy dokonać naprawy. Poniżej widać kroki jakie musimy poczynić.

 

           Na zdjęciu powyżej widać ułożenie paska i kół z nim współpracujących. Literą A oznaczony jest napinacz paska. Literą B oznaczona jest rolka odwracajaca którą będziemy wymieniać.

 

        Widok nowej rolki (nr katalogowy 03D145276D/O) w którą musimy się zaopatrzyć przed przystąpieniem do naprawy.

 

       Potrzebny będzie nam klucz torx - rozmiar 50 - jak na zdjęciu powyżej. Musimy również przygotować wybijak lub krótki drut stalowy o śrenicy 3 mm którym zablokujemy napinacz paska.

 

     Najpierw musimy poluzować pas. W tym celu pociągamy go w kierunku zaznaczonym strzałką górną. W tym czasie wkładamy wybijak lub krótki drut w otwór w podstawie napinacza A (dolna strzałka) i dociskamy w kierunku do silnika. Pas ciągniemy aż do momentu gdy poczujemy że drut wpadnie nam głęgiej. Wtedy puszczamy pas który w tym momencie powinien być już poluzowany. Bolec - drut pozostaje w otworze

 

Pas jest luźny i zabieramy się do odkręcania rolki odwracajacej zaznaczonej strzałką.

 

Odkręcamy rolkę w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.

 

Wyjmujemy starą rolkę.

 

Wkładamy nową rolkę. Przykęcamy ją. Na koniec wyjmujemy bolec - drut pociągajac znowu za pasek do góry.

Oto nr katalogowy rolki opisanej w poradzie 03D145276D/O

 

 

Zobacz pozostałe porady dla Fabia...