Wymiana osłony drążka kierowniczego

 Czasem zdarzy się że w naszej Skodzie pęknie osłona drążka kierowniczego.

Grozi to przedostawaniem się wody i błota do drążka kierowniczego i może doprowadzić do jego uszkodzenia a nawet uszkodzenia przekładni kierowniczej.

Możemy taką awarię naprawić sami w następujący sposób :

 

 

Zdejmujemy przednie koło z tej strony z której mamy uszkodzoną osłonę drążka kierowniczego.

Zachowujemy przy tym wszyskie zasady bezpieczeństwa. (Ręczny zaciągnięty, podłożone kliny pod tylne koła, podstawiona kobyłka pod ramę samochodu.)

 

 

Odkręcamy śrubę zabezpieczającą-górną-pionową końcówki drążka kierowniczego.

 

 

Odkręcamy śrubę -poziomą zaciskającą końcówkę drążka kierowniczego w wąsie zrotnicy. Wyjmujemy tą śrubę z wąsa.

 

 

Wyjmujemy końcówkę z główki wąsa zwrotnicy.

 

 

Odkręcamy cały drążek kierowniczy wraz z końcówką.

 

 

Chwytamy drążek w imadle i odkontrowujemy końcówkę drążka ale nie obracamy nakrętki kontrującej. Niezmienione położenie nakrętki umożliwi montaż końcówki drążka dokładnie w tym samym miejscu. (nie trzeba wtedy ustawiać zbieżności kół po naprawie) 

 

 

Odkładamy końcówkę z nieobracaną nakretką.

 

 

Przykręcamy drążek kierowniczy. Na kulkę przegubu drążka można nałożyć smar. Teraz możemy już założyć nową osłonę drążka.

 

 

Przykręcamy końcówkę aż do momentu gdy nakrętka kontrująca dotknie czoło drążka kierowniczego. Wtedy dopiero kontrujemy nakrętkę.

 

Zakontrowaną końcówkę montujemy w zwrotnicy analogicznie jak przy demontażu.

Na koniec zakładamy koło i gotowe.

 

 

 

 

Zobacz pozostałe porady dla Superb...